Atatürk’ün mirası kiraya verildi

1925 yılında Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından kurulan ve Türkiye’nin önemli tarım miraslarından biri olan Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ), yalnızca arazilerinin değil, markasının da kiraya verilmesiyle gündeme geldi. CHP Çorum Milletvekili ve KİT …

Atatürk’ün mirası kiraya verildi
Yayınlama: 10.05.2025
A+
A-

1925 yılında Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından kurulan ve Türkiye’nin önemli tarım miraslarından biri olan Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ), yalnızca arazilerinin değil, markasının da kiraya verilmesiyle gündeme geldi. CHP Çorum Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Mehmet Tahtasız’ın KİT Komisyonu toplantısında gündeme getirdiği konu, kamuoyunda geniş yankı buldu.

AOÇ Genel Müdürü Yener Yıldırım, KİT Komisyonu’nda yaptığı açıklamada, markanın farklı firmalara kiralanmasının gerekçesini, “Atatürk Orman Çiftliği markasının Türkiye genelinde bilinirliğinin artırılması” olarak açıkladı. Yıldırım, 9 firma ile yapılan kiralama sözleşmeleri sonucunda 2024 ve 2025 yıllarında toplam 27 yıl için 185 bin 944 TL + KDV gelir elde edildiğini belirtti.

MARKA GÜVENLİĞİ TARTIŞMALI

Ancak CHP’li Tahtasız, AOÇ markası ile başka firmalar tarafından üretilip satılan ürünlerin, markaya olan güveni sarstığını ifade etti. Tahtasız, “Atatürk Orman Çiftliği markalı keçi sütlü dondurmanın başka bir firma tarafından üretildiği videoyla ortaya çıktı. Vatandaş, ‘Biz AOÇ’nin kendi üretimi sanıyorduk, ama başka firmaların ürünüymüş’ diyerek haklı bir şekilde tepki gösteriyor” dedi.

ÜRETİM KİMİN?

AOÇ’nin süt fabrikası ve meyve suyu ile bal fabrikalarının halen aktif olduğunu belirten Yıldırım, çiftliğin mevcut kapasitesinin talebi karşılamadığını, bu nedenle kiralama yoluyla üretim yapıldığını söyledi. Ancak Tahtasız, çiftliğin kendi olanaklarıyla yatırım yaparak üretim kapasitesini artırması ve markanın güvenini koruması gerektiğini vurguladı.

TEPKİLER BÜYÜYOR

AOÇ’nin, Atatürk’ün tarım ve üretim vizyonunun bir mirası olduğunu hatırlatan vatandaşlar, bu mirasın başka firmalara kiralanmasını eleştiriyor. Sosyal medyada geniş yankı bulan olay, AOÇ’nin geleceği ve markanın güvenilirliği konusunda tartışmaları alevlendirdi.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.