Yeni tip benzin E20’nin temel amacı karbondioksit emisyonlarını azaltmaktır . 20 rakamı içerdiği karışımı ifade eder, çünkü karışımda bulunan biyoetanol %20’dir. Almanya’da ilk E20 dolum istasyonunun 2023 yılında Mannheim’da açılması dikkat çekicidir …
Yeni tip benzin E20’nin temel amacı karbondioksit emisyonlarını azaltmaktır . 20 rakamı içerdiği karışımı ifade eder, çünkü karışımda bulunan biyoetanol %20’dir.
Almanya’da ilk E20 dolum istasyonunun 2023 yılında Mannheim’da açılması dikkat çekicidir. Yakıtın kullanımı yaygınlaştırılırsa içten yanmalı motorlu araçların emisyonları önemli ölçüde azalacaktır .
E20’NİN SAHİP OLACAĞI EN ÖNEMLİ AVANTAJI
Avrupa Komisyonu tarafından değerlendirilen ve yakıt fiyatlarını artırabilecek yeni çevre vergileri göz önüne alındığında , konvansiyonel benzine kıyasla daha düşük maliyetli olması olacak gibi görünüyor .
Ancak Alman Otomobil Derneği ADAC da E20’nin tanıtımını desteklemekle birlikte, yaygın olarak bulunabilmesinin aceleye getirilmemesi gerektiğini vurguluyor.
Alman Otomobil Derneği’nden bir sözcü, “Bu yakıtın kalitesinde yüksek standartlar sağlamak için E20’nin standartlaştırılması gerekiyor, çünkü benzin için geçerli standart (EN 228) karışımdaki etanol oranının sadece %10’a kadar olmasına izin veriyor.” dedi.
Otomobil üreticileri ihtiyatlı davranıyor çünkü eski araçları E20’ye uyarlamak çok maliyetli olurdu. Büyük bir Avrupa şirketindeki bir motor mühendisine göre, çoğu araç E20 ile çalışabilir ancak kesinlikle istisnalar da vardır.
Ülkemiz yollarında şu anda E20 benzin karışımını tüketebilen çok fazla araç bulunmasa da, her geçen gün daha fazla sayıda otomobil üreticisinin modellerini bu yakıtla uyumlu hale getirmek için hummalı bir şekilde çalıştığı aşikar .