Bursa’da atanamayan öğretmenler, 2024 KPSS ek atama taleplerini dile getirmek için Şehreküstü Meydanı’nda bir araya geldi. Düzenlenen eyleme, Türk Eğitim-Sen Bursa Şubeleri ve Hürriyetçi Eğitim-Sen Bursa Şubeleri de destek verdi. Öğretmenler, açıklanan 15 bin kişilik öğretmen atamasının “tarihin en düşük ataması” olduğunu belirterek, kontenjanların artırılmasını istedi.
Eylemde öğretmenler adına konuşan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Esra Kaya, 15 Nisan’da açıklanan atamayı eleştirerek şunları söyledi:
“15 bin kişilik atama, yüz binlerce öğretmenin emeğini ve geleceğini hiçe saymaktadır.”
Öğretmenler, atama sayısının 40 bine çıkarılmasını ve branşlar arasında adil dağılım yapılmasını talep ediyor.
Kaya, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 18 Nisan’da açıkladığı branş dağılımını da eleştirdi:
Sınıf öğretmenliği: 4.387
Özel eğitim: 3.087
Din kültürü: 1.802
Okul öncesi: 1.321
Biyoloji: 27
Tarih: 28
Edebiyat: 29
Kaya, “Yalnızca bazı branşlara ayrıcalık tanındı, bizler perişan olduk.” dedi.
Kaya, açıklamasında öğretmenlerin sadece mesleki değil, sosyal ve ekonomik sorunlar da yaşadığını vurguladı:
“Aile yılı kapsamında binlerce öğretmen yuva kurmayı beklerken, ataması yapılmadığı için bu hayalini gerçekleştiremiyor.”
“Bir okulun önünden geçerken boynumuzu eğiyoruz, ailemizin yüzüne bakamıyoruz.”
“Evlilik hayali, atama belirsizliği yüzünden erteleniyor.”
Kaya, özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu’daki öğretmen açığının kritik seviyeye ulaştığını belirtti:
“İkinci il dışı tayinleri açıklandı, ihtiyaç daha da arttı.”
“Akademilerden dolayı öğretmen göreve başlama süreci uzayacak, bu da açığı büyütecek.”
“Öğretmenler meydanlarda değil, okullarında olmak istiyor.”
Basın açıklamasının sonunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a seslenen Kaya, şu çağrıda bulundu:
“Bizler yıllardır bu meslek için emek verdik. Ek atama müjdesi bekliyoruz.”
“15 bin kişilik atama, 40 bine tamamlanmalı ve branş dağılımında adalet sağlanmalıdır.”
Atanamayan öğretmenler, 15 bin kişilik öğretmen atamasının yetersiz olduğunu belirterek, ek atama ve adil branş dağılımı talep ediyor. Türk Eğitim-Sen ve Hürriyetçi Eğitim-Sen Bursa şubeleri de eyleme destek verdi. Öğretmenler, hem mesleki gelecekleri hem de sosyal hayatları açısından büyük sıkıntılar yaşadıklarını vurgularken, gözler hükümetin atacağı adımlara çevrildi. Basın açıklamasında KPSS de 70 ve üzeri alan ancak atanamayan öğretmenlerden söz alarak yaşanan mağduriyetler dile getirildi.
Bursa’dan Yükselen Ses: Atama Bekleyen Öğretmenlerden Ek Atama Çağrısı
Bursa Şehreküstü Meydanı, atanamayan öğretmenlerin 2024 KPSS ek atama taleplerini dile getirdiği bir eyleme ev sahipliği yaptı. Türk Eğitim-Sen 2 Nolu Şube Başkan Yardımcısı Cemil Aksakal’ın yaptığı basın açıklamasıyla öğretmenler, hem mevcut kontenjanların yetersizliğini hem de adil olmayan branş dağılımlarını eleştirdi. Ankara, İstanbul ve Şanlıurfa’dan sonra Bursa’da da yükselen bu ses, öğretmenlerin kararlı mücadelesinin ülke geneline yayıldığını gösterdi.
“Bursa’dan sesleniyoruz”
Aksakal, açıklamasına şu sözlerle başladı:
“Milli Eğitim Bakanlığı tarafından branşlara verilen son derece düşük kontenjanlar nedeniyle, 21 Nisan’da Ankara’da başlayıp İstanbul ve Şanlıurfa’da yaptığımız basın açıklamalarımıza bugün köklü tarihiyle, yeşiliyle, hoşgörüsüyle bilinen güzel Bursa’dan sesleniyoruz. Ülkemizin her köşesinde haklı gerekçelerimizi haykırmak için bir araya gelmekten vazgeçmeyeceğiz. Her birimiz bu şanlı vatanın evladıyız, öğretmeniyiz ve öyle kalmaya devam edeceğiz.”
“15 bin atama, tarihimizin en düşük sayısı”
15 Nisan’da açıklanan 15 bin kişilik atamanın, son yılların en düşük sayısı olduğunu vurgulayan Aksakal, bu durumun yüz binlerce öğretmeni mağdur ettiğini söyledi.
18 Nisan’da duyurulan branş dağılımlarının da büyük adaletsizlikler içerdiğini belirten Aksakal, özellikle sınırlı sayıda kontenjan verilen branşların yok sayıldığını ifade etti.
“Aile yılı, öğretmensiz geçti”
Öğretmenlerin sosyal ve ekonomik sorunlarına değinen Aksakal:
“Aile yılı kapsamında binlerce öğretmen yuva kurmayı beklerken, ataması yapılmadığı için yuva kuramıyor.”
“Binlerce öğretmen aile evinde, her gününü mahcubiyetle geçiriyor.”
Öğretmenlerin yıllarca verdikleri emeğe rağmen sınıflara kavuşamadığını belirten Aksakal, ek atamanın hem öğretmen açığını gidereceğini hem de toplumsal fayda sağlayacağını söyledi.
“Doğu ve Güneydoğu’da öğretmen açığı alarm veriyor”
İkinci il dışı tayinlerle birlikte özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da öğretmen açığının kritik seviyelere ulaştığını ifade eden Aksakal:
“Akademilerden dolayı göreve başlama süreci uzayacak, açık daha da büyüyecek.”
“Öğretmenler meydanlarda değil, okullarında olmak istiyor. Artık somut adımlar atılmalı.”
Aksakal, MEB’in kontenjan dağılımlarına örnek vererek eleştirilerini şu şekilde dile getirdi:
Sınıf öğretmenliği: 4.387
Özel eğitim: 3.087
Din kültürü: 1.802
Okul öncesi: 1.321
Toplam 10.588 kontenjan yalnızca 4 branşa ayrıldı.
Buna karşın;
Biyoloji: 27
Tarih: 28
Edebiyat: 29
Geriye kalan 72 branşa toplamda sadece 4.412 kontenjan verildi.
Aksakal:
“Bu tablo, öğretmenler arasındaki mağduriyetin en somut göstergesidir. Sadece bazı branşlara ayrıcalık tanınırken, bizler perişan olduk.” dedi.
“Cumhurbaşkanımıza açık çağrımızdır”
Cemil Aksakal, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a seslenerek şu ifadeleri kullandı:
“Bizler yıllardır bu meslek için emek verdik. Şimdi öğrencilerimize umut vereceğimiz sınıflara adım atabilmek için ek atama müjdesini bekliyoruz.”
“Her yıl ortalama 40 bin öğretmen ataması gerçekleştirdik” sözünü hatırlatan Aksakal, “15 bin atama 40 bine çıkarılmalı, branşlar arasında adil dağılım sağlanmalıdır.” dedi.
Cemil Aksakal ve öğretmenler, Bursa’dan güçlü bir çağrı yaptı:
15 bin atama yetersizdir.
Kontenjan dağılımında adalet sağlanmalıdır.
Ek atama ile öğretmen açığı giderilmeli, mağduriyetler son bulmalıdır.
Aksakal’ın sözleri, öğretmenlerin kararlılığını bir kez daha ortaya koydu:
“Adil ek atama gelene kadar durmayacağız. Öğretmenler meydanlarda değil, sınıflarında olmak istiyor.”
Hürriyetçi Eğitim-Sen Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Abit Şenel’den Ek Atama Çağrısı
Bursa’da atanamayan öğretmenlerin katılımıyla düzenlenen basın açıklamasında, Hürriyetçi Eğitim-Sen Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Abit Şenel, öğretmenlerin taleplerini kamuoyu ile paylaştı. Şehreküstü Meydanı’nda gerçekleştirilen eylemde Şenel, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 15 Nisan’da açıkladığı 15 bin kişilik öğretmen atamasını yetersiz bulduklarını belirterek, “Bu sayı tarihimizin en düşük atama rakamıdır” dedi.
“15 bin atama, öğretmen açığını karşılamaktan çok uzaktır”
Abit Şenel konuşmasına şu sözlerle başladı:
“Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan 15 bin kişilik öğretmen ataması, ülkemizin eğitim ihtiyacını karşılamaktan çok uzaktır. Türkiye’nin dört bir yanında binlerce okul öğretmen beklerken, yüz binlerce öğretmen ise yıllardır atama umuduyla beklemektedir. Bu sayı, yalnızca öğretmenlerin değil, aynı zamanda öğrencilerin ve velilerin de mağduriyetini artırmaktadır.”
“Branş dağılımında adalet sağlanmadı”
Şenel, 18 Nisan’da açıklanan branş dağılımlarının büyük bir eşitsizlik içerdiğini belirterek şunları dile getirdi:
Sınıf öğretmenliği: 4.387
Özel eğitim: 3.087
Din kültürü: 1.802
Okul öncesi: 1.321
Toplam 10.588 kontenjan sadece 4 branşa ayrıldı.
Buna karşılık;
Biyoloji: 27
Tarih: 28
Edebiyat: 29
Şenel, “On binlerce mezunu olan alanlara yalnızca birkaç düzine kontenjan verilmesi, branşlar arasındaki adaletsizliğin en çarpıcı örneğidir. Bizler, sadece bazı branşlara ayrıcalık tanınmasını değil, tüm alanlarda hakkaniyetli bir dağılım yapılmasını istiyoruz.” dedi.
“Öğretmenler hem mesleki hem sosyal mağduriyet yaşıyor”
Abit Şenel, atama bekleyen öğretmenlerin yalnızca mesleklerinden değil, hayatlarından da mahrum bırakıldığını söyledi:
“Aile yılı ilan edilen 2024’te binlerce öğretmen yuva kurmak istiyor ama ataması yapılmadığı için bu hayalini gerçekleştiremiyor.”
“Anne ve babaların yüzüne mahcup çıkmak, bir okulun önünden geçerken boynunu eğmek, öğretmenlerimizin ortak kaderi haline geldi.”
“Bu tablo, yalnızca bireysel değil, toplumsal bir sorundur.”
“Doğu ve Güneydoğu’da öğretmen açığı alarm veriyor”
Şenel, özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu’daki öğretmen açığına dikkat çekti:
“İkinci il dışı tayinlerle birlikte bu bölgelerde öğretmen ihtiyacı kritik seviyelere ulaştı.”
“Akademiler nedeniyle göreve başlama sürelerinin uzaması da açığı daha da büyütecektir.”
“Öğretmenler meydanlarda değil, sınıflarında olmak istiyor.”
“Cumhurbaşkanımıza açık çağrımızdır”
Abit Şenel, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a şu sözlerle seslendi:
“Her yıl ortalama 40 bin öğretmen ataması yapıldı. Bu söz bizzat size aittir. Bugün 15 bin atama, hem bu söze hem de öğretmenlerin emeklerine yakışmamaktadır.”
“Bizlerin talebi açıktır: 2024 KPSS ile yapılan 15 bin atama, 40 bine tamamlanmalı, branşlar arasında adil dağılım sağlanmalıdır.”
“Öğretmenler ülkesine ve öğrencisine hizmet etmek için hazırdır. Sayın Cumhurbaşkanımızdan beklentimiz, bu mağduriyeti giderecek ek atama müjdesini bir an önce açıklamasıdır.”
Şenel, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Adil ek atama gelene kadar durmayacağız. Öğretmenler susmayacak, seslerini duyurmaya devam edecek. Bizler meydanlarda değil, sınıflarda olmak istiyoruz. Çözüm açıktır: Ek atama yapılmalı, öğretmenler öğrencileriyle buluşturulmalıdır.”
15 bin kontenjan, yetersiz ve adaletsiz bir dağılım içeriyor.
Ek atama yapılmalı, kontenjan 40 bine çıkarılmalı.
Doğu ve Güneydoğu’daki öğretmen açığı alarm seviyesinde.
Öğretmenler mesleki ve sosyal mağduriyet yaşıyor.