Meta, yapay zekâ ile kıyafet manipülasyonu yapan uygulamalara karşı düğmeye bastı. Şirket, kullanıcıların izni olmadan fotoğraflarda yapılan ‘çıplaklık manipülasyonuna’ sebep olan uygulamaya karşı uluslararası çapta yasal süreç başlattı.
Sosyal medya devleri Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi Meta, dijital mahremiyeti tehdit eden yeni bir yapay zekâ uygulamasına karşı harekete geçti. ShiftDelete’de yer alan habere göre Çin merkezli Joy Timeline HK Limited’in geliştirdiği CrushAI adlı uygulama, kullanıcıların yüklediği görseller üzerinde ‘giysileri yok etme’ efekti uygulayarak, açık rızaları olmadan ‘dijital çıplaklık’ yaratıyor. Meta, bu uygulamanın hem etik dışı hem de topluluk kurallarına aykırı olduğunu belirterek Hong Kong’da yasal işlem başlattığını duyurdu.
“GÖRÜNMEYEN” AMA ÇOK GERÇEK BİR TEHDİT
CrushAI gibi uygulamalar, yüklenen görsellerin üzerine yapay zekâ kullanarak ‘çıplaklık efekti’ yerleştiriyor. Bu tür içerikler daha sonra sosyal medya reklamları aracılığıyla dolaşıma sokuluyor. Meta’nın açıklamasına göre, bu uygulama şimdiye dek 10 binden fazla uygunsuz reklam ile Instagram ve Facebook’ta kendine yer buldu.
Meta’nın hukuk ve güvenlik birimleri, bu tür görsel manipülasyonlara “sıfır tolerans” politikası uygulayacaklarını bildirdi. Şirket, yalnızca reklamların engellenmesiyle yetinmeyecek, bu içerikleri üreten uygulamaların tümden erişimini de sonlandıracak.
DİJİTAL ETİK VE HER YAŞ İÇİN GÜVENLİK GÜNDEMDE
Meta, bu adımı yalnızca bir uygulama özelinde atmadı. Tech Coalition ile yürütülen Lantern Programı kapsamında, dijital güvenlik, çocukların korunması ve yapay zekânın etik kullanımı başlıklarında daha sert küresel önlemler alınacağı açıklandı.
Meta sözcüsünün açıklaması ise oldukça netti:
“Kullanıcıların izni olmadan oluşturulan veya paylaşılan her türlü çıplak görsel içerik, sadece reklam politikasına değil, insan haklarına da aykırıdır. Gerektiğinde bu uygulamaların tamamını erişime kapatacağız. Yapay zekâ, insan mahremiyetini ihlal etmek için değil, yaşamı kolaylaştırmak için vardır.”