İki Belediye Başkanı AK Parti’ye Katıldı
Bugün iki il ve iki ilçe belediye başkanının AK Parti saflarına katılma kararı gündeme damga vurdu. Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı ile Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan, Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı için AK Parti Genel Merkezi’ne geldi.
Belediye başkanlarının rozetleri Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından takılacak. Erdoğan, gelişmeyle ilgili yaptığı ilk açıklamada “Bugün yeni belediye başkanlarımızı bağrımıza basıyoruz. AK Parti’ye hoş geldiniz.” ifadelerini kullandı.
Geçiş iddiaları ve tartışmalar
Arı ve Özarslan dışındaki bir diğer isim olarak Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan’ın da partiye katılacağı konuşuluyor. Ancak kamuoyunun en çok dikkati çeken isim Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan oldu. Özarslan, CHP’den istifa ettikten sonra Grup Başkanı Özgür Özel’in kendisini arayarak küfür ve tehdit ettiğini ileri sürüp suç duyurusunda bulundu.
Özel ise Özarslan’ın, yolsuzluk iddialarıyla ilgili soruşturmalardan dolayı parti değiştirdiğini ve uzun süre telefonlarına cevap vermediğini savundu. AK Parti yönetiminin Özarslan’ın katılımını değerlendirdiği fakat geçişin hemen gerçekleşmemesi yönünde bir bekletme kararı aldığı da iddialar arasında yer aldı.
Rasim Arı’nın siyasi geçmişi
Rasim Arı ise siyasi yaşamına AK Parti içinde başlamış, yıllarca bu çatı altında görev yapmış bir isim. 2019’da Nevşehir Belediye Başkanı seçilen Arı, 21 ay bu görevde kaldıktan sonra 2021’de özel hayatına dair iddialar nedeniyle hem partisinden hem de başkanlıktan istifa etti.
Arı, 2023’te İYİ Parti’ye katıldı ve bir yıl sonra düzenlenen yerel seçimde tekrar Nevşehir Belediye Başkanı seçildi. Şu anki gelişmeyle birlikte Arı’nın yeniden AK Parti’ye katılımı gündemin önemli maddelerinden biri haline geldi.